خانه | مقالات پاندورا | شرایط نگهداری از کفش چرم

شرایط نگهداری از کفش چرم

1402/03/22 - 12:06:05

  • به کفش‌هایتان استراحت دهید: چرم تمایل زیادی به جذب رطوبت از باران و عرق دارد. استراحت دادن به کفش‌هایتان در روزهایی که آنها را نمی‌پوشید، سبب خشک شدن کفش‌ها می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید روزانه کفش چرم پا کنید، بهترین کار این است که دو جفت کفش چرمی را به طور متناوب بپوشید.
     
  • از قالب کفش استفاده کنید: همانطور که می‌دانید چرم می‌تواند شکل خود را از دست بدهد. بنابراین، بهتر است زمانی که کفش را نمی‌پوشید، از قالب کفش استفاده کنید. قالب رطوبت درون کفش را بیرون می‌کشد و به کفش چرم شما کمک می‌کند که شکل خودش را حفظ کند. برای نگهداری کفش چرم از قالب‌های کفش به شکل پا استفاده کنید که از جنس چوب (نظیر چوب سرو) هستند. از قالب‌های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا رطوبت کفش را جذب نمی‌کنند. به جز قالب کفش می‌توانید از روزنامه هم برای جذب رطوبت استفاده کنید اما دقت داشته باشید که روزنامه نمی‌تواند شکل کفش را به خوبی حفظ کند.

    کفش‌هایتان را تمیز کنید: با نزدیک شدن به تابستان، خانم‌ها جای کفش‌های چرم خود را با سندل‌ها عوض می‌کنند. نکته‌ای که باید در رابطه با کفش چرم و تغییر فصل بدانید این است که فراموش نکنید کفش‌هایتان را تمیز کنید و سپس، آنها را به ته کمدتان انتقال دهید. در غیر این صورت، برای دوباره پوشیدن آن‌ها به مشکل خواهید خورد. زیرا این احتمال وجود دارد که لکه‌های کثیف باقیمانده روی کفش هیچوقت پاک نشوند.

    کفش‌هایتان را در کیسه قابل تنفس نگهداری کنید: چرم برای از بین بردن رطوبت به هوا نیاز دارد. اگر کفش‌های چرمتان را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید، آنها پر از رطوبت خواهند شد. کیسه‌های پارچه‌ای قبل تنفس برای نگهداری کفش‌ چرم بهترین گزینه هستند. از آنجائی که جعبه‌های کفش هوا کافی برای خشک نگه داشتن چرم ندارند، بهتر است کفش‌های چرمتان را درون جعبه قرار ندهید.