خانه | مقالات پاندورا | بهترین کفش مناسب برای کمردرد کدام است؟

بهترین کفش مناسب برای کمردرد کدام است؟

1403/07/16 - 19:26:29

یکی از مشکلاتی که امروزه در بین افراد رایج شده و افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل کمردرد و پا درد است. پاها و خصوصاً کمر نقش پررنگی در حرکات بدن ایفا می‌کند و اگر به هر دلیلی دچار اختلال یا مشکلاتی شوند، می‌توانند بر روی حرکات بدن در طول روز تاثیر گذاشته و حتی زندگی روزمره انسان را با اختلال مواجه سازند. عوامل متعددی می‌تواند در بروز کمردرد تاثیرگذار باشد. همانند عدم تحرک و ورزش نکردن، چاقی و اضافه وزن، قرار گرفتن بدن در یک وضعیت نامناسب و حمل غیر اصولی بارهای سنگین که فشار زیادی بر روی ستون فقرات در ناحیه کمر ایجاد می‌کند. اما این مسایل تمام دلایل بروز کمردرد نیست. در بسیاری از موارد پوشیدن مداوم کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد می‌تواند یکی از عوامل اصلی بروز یا تشدید کمردرد باشد.

پاها تکیه‌گاه اصلی بدن انسان می‌باشند که تمام وزن بدن را تحمل کرده و بدن را در جهات مختلف حرکت می‌دهند. زمانی که کفش نامناسبی می‌پوشید تنها به کف پاها فشار وارد نمی‌آید، بلکه مچ، زانو، ران، ناحیه لگن و خصوصاً کمر انسان نیز دچار آسیب می‌شود. زمانی که به پا فشار و نیروی مخرب وارد می‌شود، این نیرو به اجزای بالای پا خصوصاً کمر نیز فشار وارد می‌کند. زمانی که این نیروهای مخرب و فشارهای غیر اصولی به صورت مداوم بر روی کمر ایجاد شود موجب می‌شود تا ستون فقرات از وضعیت تراز خارج شده و به تدریج انسان دچار کمردرد شود.

زمانی که کفش نامناسب و غیر استاندارد می‌پوشید، کمر را در زیر فشارهای مداوم و مخرب قرار داده و به تدریج انسان دچار کمردرد و گاه دچار عارضه دیسک کمر می‌شود. زمانی که کفش نمی‌تواند به خوبی فشار و ضربه را تحمل نماید، اعضای بدن انسان مانند زانو و کمر مجبور به تحمل این ضربات و فشارها هستند و به این ترتیب مشکل کمردرد در افراد تشدید می‌گردد.

 

عارضه دیسک کمر چیست و چه علائمی دارد؟

دیسک کمر یکی از آرزوهای بسیار دردناک و ناراحت کننده است که جزو بیماری فتق برشمرده شده و حرکات روزمره و سبک زندگی انسان را دچار اختلال می‌سازد. در واقع فتق دیسک، همان آسیب دیسک‌ها مابین مهره‌های ستون فقرات انسان است که منجر به بروز درد در ناحیه کمر، ضعف و بی‌حسی می‌شود. زمانی که صفحات دیسک در بین مهره‌های ستون فقرات انسان دچار آسیب شود، حالت طبیعی خود را از دست داده و انسان دچار فتق دیسک کمر می‌شود. این عارضه می‌تواند در راه رفتن، حرکات روزمره، تفریح و ورزش، کسب و کار و سایر شئون زندگی انسان مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

دیسک کمر دارای علائم و نشانه‌هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

بروز درد بسیار شدید در ناحیه کمر

یکی از علائم مهم و اولیه بروز دیسک کمر، ایجاد درد شدید و طاقت فرسا در ناحیه کمر می‌باشد. افرادی که دچار دیسک کمر می‌شوند ممکن است در اطراف باسن، پشت پاها و همچنین در بازوهای خود نیز این درد را احساس کنند.

بروز درد سیاتیک

ایجاد فتق دیسک کمر موجب می‌شود تا اعصاب سیاتیک دچار انقباض شوند که این امر موجب ایجاد درد و سوزش در ناحیه اعصاب سیاتیک انسان می‌شود.

ایجاد بی‌حسی و ضعف عضلانی

زمانی که انسان دچار دیسک کمر می‌شود، ممکن است پس از تحرک و فعالیت بدنی،  به نوعی بی‌حسی و ضعف عضلانی و همچنین حالت گزگز در ناحیه کمر و پشت پاها را احساس کند. این حالت می‌تواند یکی از علائم بروز دیسک کمر در افراد باشد.

برای رفع مشکل کمردرد و کنترل دیسک کمر باید چکار کرد؟

برخی افراد برای رفع مشکل کمردرد و مقابله با دیسک کمر خود، راحت ترین و پر ریسک ترین روش را انتخاب می کنند و به سراغ عمل جراحی می روند. این روش شاید یکی از روش های مقابله با دیسک کمر باشد ولی تنها راه حل نیست. ضمن اینکه عمل جراحی جزو روش های تهاجمی به شمار می آید و حتما با عوارض و مشکلات بعدی همراه خواهد بود. همچنین پس از عمل جراحی نیاز به مراقبت های ویژه ای است و باید در حرکات بدنی و سبک زندگی، دقت و ملاحظات زیادی را انجام دهید چون در صورت یک بی احتیاطی و ضربه ناگهانی یا انجام کارهایی که روی کمر فشار زیادی وارد می کند، با تشدید وضعیت و بروز دوباره کمردرد، مشکلات شدیدتری برای فرد ایجاد شده که جبران آن بسیار دشوار و گاه غیر ممکن است و فرد باید تا آخر عمر با کمردرد شدید دست و پنجه نرم کند. پس همیشه با یاد داشته باشید که عمل جراحی به عنوان آخرین راهکار باید برشمرده شود.

یکی از راه های بسیار آسان و کارآمد که بسیار ایمن و غیر تهاجمی است، استفاده از کفش های استاندارد و طبی است که می تواند کمردرد را بهبود بخشیده و مشکل دیسک کمر را نیز مرتفع سازد. در کنار این اصل مهم، می توانید با حرکات فیزیوتراپی و اصلاح سبک زندگی، بر روند درمان کمردرد و دیسک کمر خود تسریع ببخشید.

تاثیر کفش مناسب بر درمان کمردرد

انتخاب کفش مناسب و استاندارد می تواند عوارض ناشی از دیسک کمر و کمردرد را تا حدود زیادی کاهش داده و با اصلاح حرکات روزمره انسان، این مشکل را بهبود ببخشد. پای انسان به عنوان پایه و اساس حرکات بدن شناخته می شود. زمانی که بر روی زمین راه می روید، می دوید یا می پرید، اگر ضربات و فشارهای وارد شده بر روی پا توسط کفش ها مهار نشوند، این نیروها مستقیما بر روی پا، زانو و خصوصا کمر انسان فشار وارد می کند. بنابراین کفش مناسب و استاندارد می تواند تاثیر بسزایی در کنترل و مهار فشارهای وارد شده بر پا و کمر و درمان کمردرد داشته باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم برند موفق در تولید کفش استاندارد و ویژگی های آن را که موجب شده برای مشکل کمردرد مناسب باشد، به شما معرفی کنیم.

 

کفش های پاندورا، مناسب برای کمردرد

یکی از برندهای تولید کفش که تولید محصولات کاملا استاندارد و ارگونومیک را در دستور کار خود قرار داده است، برند پاندورا می باشد. کفش های پاندورا از چرم طبیعی و متریال مرغوب و درجه یک ساخته شده اند و در طراحی آن ها استانداردهای کفش های طبی و مناسب برای کمردرد رعایت شده است. علاوه بر کیفیت منحصر به فرد و استاندارد بودن، این مدل ها بسیار شیک و لوکس هستند و استایلی جذاب و درخشان برای شما به ارمغان می آورند. در واقع شما می توانید از محصولات پاندورا علاوه بر موقعیت های مختلف، برای پیاده روی و استفاده روزانه نیز بهره برداری کنید و ترکیبی از دوام، راحتی و زیبایی را تجربه کنید.

ویژگی های کفش پاندورا

کفش پاندورا دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

استفاده از مواد ضربه گیر در کفش پاندورا

یکی از ویژگی های کفش پاندورا که باعث شده برای کمردرد فوق العاده مناسب باشد، استفاده از مواد ضربه گیر درون کفش است. در کفش پاندورا از زیره هایی مانند متریال EVA استفاده شده تا حد ممکن ضربات وارد شده به کف کفش را جذب نموده و از انتقال این ضربه ها به پاها جلوگیری می کنند. این ویژگی سبب شده تا هنگامی که بر روی سطوح سخت گام برمی دارید یا می پرید، ضربه وارد شده توسط کفش مهار شود و حداقل فشار به پاها وارد گردند.

انعطاف پذیری بالای پاندورا

برای تولید کفش های پاندورا از چرم طبیعی برای رویه و متریال منعطف برای زیره آن استفاده می شود. چرم طبیعی دارای بافتی انعطاف پذیر است و پس از چندین بار استفاده کاملا قالب پا را به خود می گیرد و هیچ گونه فشاری به پا در حین حرکت، راه رفتن و پیاده روی وارد نمی سازد. برای زیره این کفش ها نیز از متریال انعطاف پذیر و مقاوم استفاده می شود تا کف پا نیز در یک محیط منعطف و راحت نگهداری و محافظت شود. این موضوع باعث می شود تا کفش های پاندورا کاملا با حرکات طبیعی پا مطابقت داشته و به پاها اجازه می دهند تا حرکات طبیعی خود را حفظ کنند. همچنین این کفش ها با محافظت عالی که از تمام سطوح پا انجام می دهند، از آسیب و تحمل فشار بر پاها کاملا جلوگیری می کنند.

کفش های ارگونومیک و دارای قوس مناسب

کفش‌های پاندورا کاملاً ارگونومیک بوده و بر اساس قوس پا و وضعیت پنجه و پاشنه پا طراحی می‌شوند. پشتیبانی مناسب از قوس پا و همچنین حالت پنجه و پاشنه موجب می‌شود تا از بروز کمردرد جلوگیری شده و فشار از روی پاشنه پا برطرف شود. همچنین قوس مناسب این کفش‌ها از ایجاد استرس و درد در ناحیه پا و کمر جلوگیری نموده و فشار را از روی ستون فقرات کاهش می دهند.

وزن سبک کفش های پاندورا

در تولید کفش پاندورا بر روی وزن سبک این محصولات دقت زیادی به عمل می آید. زیره این محصولات عموماً از متریال بسیار سبک و در عین حال مقاوم است تا افراد در هنگام راه رفتن و پیاده‌روی احساس راحتی بیشتری را تجربه نموده و از خستگی و آزردگی پای آن ها جلوگیری شود.

ثبات فوق العاده و کنترل حرکت با پاندورا

ضخامت لژ کفش‌های پاندورا معمولاً بین ۲ تا ۴ سانتی‌متر است. این موضوع باعث می‌شود تا افراد در هنگام راه رفتن تعادل خود را بهتر حفظ نموده و از ثبات کافی در حرکات مختلف بدن برخوردار شوند. معمولاً برای افرادی که دچار کمر درد هستند، ضخامت پاشنه یا لژ کفش بین ۲ تا ۴ سانتی‌متر ایده آل است.

جلوگیری از تعریق پا در کفش‌های دکتر پاندورا

کفش‌های سری دکتر پاندورا علاوه بر راحتی و کیفیت فوق العاده، دارای ویژگی جلوگیری از تعریق پا نیز می‌باشند. درون این کفش‌ها کپسول‌های تهویه هوا قرار گرفته تا کفش ها قابلیت تنفس فوق العاده‌ای پیدا کنند و از تعریق پا در هنگام پیاده‌روی و راه رفتن جلوگیری شود. با کفش‌های دکتر پاندورا می‌توانید با آرامش قدم بردارید، چون مانع از عرق کردن پا و ایجاد بوی بد درون کفش شده و همچنین از تحریک پوست و ایجاد درد پا و کمردرد جلوگیری به عمل می‌آید.

توزیع مناسب وزن در کفش‌های پاندورا

قالب کفش‌های پاندورا دارای استانداردهای کفش‌های پیاده‌روی و کامفورت است و این ویژگی سبب شده تا وزن به صورت مساوی در سراسر پا توزیع شود. توضیح وزن مناسب در سراسر پا موجب می‌شود تا فشار از روی ستون فقرات برداشته شده و فشار و درد در ناحیه کمر التیام یابد. همچنین این ویژگی سبب می‌شود تا به تعادل و هماهنگی حرکت و راه رفتن افراد کمک شایانی شود.

کیفیت بالا و دوام و ماندگاری کفش پاندورا

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کفش پاندورا، کیفیت بالا در ساخت و دوام و ماندگاری طولانی مدت آن است. برخی کفش ها در زمان خرید دارای ظاهر شیک و جذاب بوده و پا نیز درون آن احساس راحتی می کند ولی پس از چندین بار استفاده دچار تغییر فرم شده و علاوه بر تغییر شکل ظاهری، راحتی و آرامش آن نیز دستخوش تغییر می شود. در کفش های پاندورا به دلیل استفاده از چرم طبیعی مرغوب بازار و متریال درجه یک از یک سوی، و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در ساخت کفش و دقت و ظرافت بی انتهایی که در تولید آن ها به کار می رود از سوی دیگر، شاهد کیفیت بالا و دوام و ماندگاری فوق العاده ای خواهیم بود. به نحوی که این کفش ها حتی پس از استفاده طولانی مدت نیز، فرم و استایل خود را حفظ نموده و با پوشیدن آن ها احساس راحتی و آرامش را همچنان تجربه می کنید.

سخن آخر

به طور کلی، استفاده از کفش های استاندارد و با کیفیت که دارای قالب و کفی طبی می باشند، می تواند به سلامت پا، زانو و کمر کمک زیادی نماید. استفاده از کفش های استاندارد نظیر کفش پاندورا می تواند حرکات بدن را در یک وضعیت اصولی و صحیح قرار داده و نحوه راه رفتن فرد را بهبود بخشد به نحوی که از بروز عارضه های زانو درد و کمردرد در افراد جلوگیری نموده و آن ها را بهبود بخشد. با انتخاب کفش پاندورا، عضلات، مفاصل و استخوان ها به طور موثر و صحیح حرکت نموده و از کشیدگی عضلات و جابجایی ستون مهره ها در طولانی مدت جلوگیری می شود. انتخاب کفش مناسب و طریقه صحیح راه رفتن و فعالیت های بدنی کنترل شده و هدفمند قطعا بر روی سلامتی و آرامش و جلوگیری از کمردرد و سایر عوارض در ناحیه پا و کمر جلوگیری نموده و آرامش و شادابی را در زندگی انسان پدیدار می سازد. با پاندورا به زندگی خود آرامش و طراوت ببخشید.

 

سوالات متداول:

استفاده از چه کفش هایی منجر به کمردرد در افراد می شود؟

انتخاب و کفش های غیر استاندارد که باعث افزایش فشار بر ستون فقرات و ناحیه کمر می شوند، به بروز کمردرد انجامیده و این معضل را تشدید می کنند. کفش های با پاشنه بسیار بلند، کفش های تنگ با قالب غیر استاندارد، کفش های صاف و تخت که از قوس پا پشتیبانی نمی کنند، دمپایی و صندل های غیر استاندارد و با زیره بی کیفیت و کفی غیر طبی و پوشیدن کفش های فرسوده که فرم خود را از دست داده و به خوبی از پا محافظت نمی کنند، از جمله این کفش ها هستند که باعث افزایش فشار به ستون فقرات و  بروز و تشدید کمردرد می شوند.

آیا صندل استاندارد و مناسب برای کمردرد نیز وجود دارد؟

بله. صندل سواس پاندورا با کفی طبی و زیره های سبک و منعطف و دارای لژ استاندارد و با دوام تولید شده که برای کمردرد مناسب بوده و می تواند در محیط داخل یا بیرون منزل مورد استفاده قرار بگیرد.

آیا کفش پاشنه بلند، کمردرد را تشدید می کند؟

هرچند کفش پاشنه بلند برای زنان، زیبا و جذاب است ولی به دلیل فشاری که به عضلات پا، زانو و کمر وارد می کند موجب بروز کمردرد و همچنین تشدید این عارضه خصوصا در افرادی که به طور مداوم از این مدل کفش ها استفاده می کنند، می شود. بنابراین باید سعی کنید از کفش های پاشنه بلند اجتناب نموده و یا تنها برای مقاطع کوتاه در مراسمات و جشن ها از آن ها استفاده نمایید.